Profilaktyka

• Lepiej zapobiegać niż leczyć…

Prawidłowa profilaktyka i leczenie chorób zwierząt, nim się mocniej rozwiną, może znacznie poprawić ich komfort życia oraz je wydłużyć. Nasza lecznica weterynaryjna to jedno z miejsc w Krakowie, gdzie właściciele zwierzaków mogą umawiać je na wizyty mające na celu zabezpieczenie czworonożnych przyjaciół m.in. przed pasożytami i schorzeniami. Weterynarze o różnych specjalizacjach, w tym np. alergologicznej, mogą dostarczyć wskazówki, jak właściwie dbać o zwierzaka i odpowiednio go karmić, aby zachował dobrą kondycję.

W naszej lecznicy weterynaryjnej staramy się dobrać indywidualnie kalendarz szczepień, a także profilaktyki przeciwpasożytniczej dla każdego zwierzaka. Stosujemy się przy tym do najnowszych i aktualnych wytycznych WSAVA (World Small Animal Veterinary Association).

Za każdym razem, przed podjęciem działań zapobiegających chorobom lub leczenia, weterynarz przeprowadza dokładny wywiad z właścicielem zwierzęcia dotyczący trybu życia i podróży – tych, które pupil już odbył, a także tych planowanych.

• Zabiegi profilaktyczne

Wśród zabiegów z zakresu profilaktyki, jakie wykonujemy w naszej lecznicy weterynaryjnej, są m.in.:

• szczepienia ochronne psów kotów i królików
    • odrobaczanie profilaktyczne i lecznicze
    • zabezpieczanie zwierząt przeciw kleszczom i pchłom poprzez dobór preparatów bójczych i odstraszających oraz ich aplikacja
    • wystawianie paszportów dla psów i kotów, identyfikacja zwierzat (czytnik mikroczipów), implantacja mikroczipów,
    • zabiegi chirurgiczne profilaktyczne: kastracja i sterylizacja psów i kotów
    • dobór diet weterynaryjnych i bytowych oraz ich sprzedaż zabiegi pielęgnacyjne

Ponadto weterynarz wystawia psom i kotom paszporty niezbędne do podróżowania za granicę oraz może zidentyfikować zwierzę na podstawie wszczepionego mikroczipa. Pomoże dobrać odpowiednią dietę weterynaryjną i bytową. W gabinecie znajdują się również do kupienia karmy dla pupili o konkretnych wymaganiach. W lecznicy, obok działań profilaktycznych i leczenia, dostępne są także zabiegi dla zwierzaków potrzebujących specjalistycznej pielęgnacji.

Dlaczego warto dbać o profilaktykę zwierząt?

Istotne jest zabezpieczenie pupila przed pasożytami, szczególnie tymi, które, jak np. kleszcze, przenoszą niebezpieczne dla nich drobnoustroje. Badania i zabiegi profilaktyczne, tak w przypadku ludzi, jak i pupili, pomagają dłużej zachować zdrowie oraz mogą znacznie przyczynić się do zwiększenia komfortu każdego osobnika.

W naszej lecznicy weterynaryjnej, mieszczącej się w Krakowie przy alei Modrzewiowej, właściciele mogą dowiedzieć się więcej od weterynarza, jak dbać o właściwą profilaktykę, nim pojawią się choroby i potrzebne będzie leczenie. By umówić się na wizytę – prosimy o kontakt z recepcją.

Godziny przyjmowania pacjentów

Poniedziałek - piątek: 9:00-20:00